Сергей нерешительный писал(а) 06 ноя 2018, 11:58:Ну правильно. Билеты оплачены. На почту пришли. Теперь можно обойтись без распечатки ? Код ведь можно и ручкой на руке записать.
Код билета в правом верхнем углу, да, но на их сайте чисто по коду совета нет и пишут, что на некоторых станциях билет в каком-то виде может потребоваться. Но распечатка не обязательна.
Вот:
Do I need to print my ticket in order to travel?No, there is no need, however in some stations you may need to present your ticket in order to board the train.
You can use your ticket in the following ways: digital or printed form, by showing the journey details page of the mobile site or App, the confirmation SMS, receipt from the ticket office or booking summary from your travel agent.
Отсюда:
https://www.italotreno.it/en/support-contacts/faqОттуда же:
How can I find my Ticket Code if I lose it?If you misplace your ticket code, don’t worry, as you can retrieve it in the following ways:
Contact Italo Assistance on +39 89 20 20.
If you are registered on our website, you just need to go to the "My Journeys" section and you’ll find it there.
If you are already on a train and realise you have lost your code, seek out the conductor who will be able to retrieve it for you once you have produced a valid ID document.
Я где-то видела, как контролер вводит в планшет такой код при проверке (сама все еще распечатываю), но не поручусь на 100%, что дело было в Италии.