18 Июня я купил билеты Манила-Пекин-Манила через это подобие сервиса. Кто бы мог подумать но в списке Скайсканер они были вторые в рейтинге! Ничего не вызвало подозрений - таких перекупов там десятки. В общем я получил и бронь и сам билет и даже квитанцию об оплате ну и забыл тк вылет был на сентябрь.
19 Июля я получаю следующее письмо от Трипста:
Dear Customer,
We are sorry to inform you that your booking has been cancelled due to flight issuing conflicts we are currently facing. Unfortunately, due to these technical issues in our system we are unable so assist you regarding this matter. You will need to communicate directly with the airline. tripsta cannot make any request for rebooking or refund.
We strongly recommend that you contact your bank provider in order to receive instructions about any necessary actions you can take to get a refund.
Again, we are extremely sorry and we would like to apologize for any inconvenience this caused. Thank you for your understanding.
Best regards,
Liselotte Vlachopoulou
Passenger Service Center
Шикарно, подумал я, и начал судорожно звонить в AIR CHINA потому как что этот билет был стыковочный с долгим трипом до Мексики. Air China очень удивились моим вопросам потому как я оказывается САМ УДАЛИЛ СВОЙ БИЛЕТ 9 ИЮЛЯ! - Вы что передумали лететь, спросили они... - WHAT...
Я говорю ну хорошо а как насчет денушков - неплохо было бы их вернуть тк билет хоть и со штрафом но возвратный! На что получил резонный ответ - где покупали там и спросите! Мы не возвращаем ничего если покупка была через посредников. Логично...
Дозвонится до этих мошенников не представляется возможным от слова совсем! На все мои запросы (почти ежедневные) на их офиц сайте приходит вот такой ответ:
Dear Customer,
Thank you for your message. To immediately address your question, please note that this is an automated message which contains generic information regarding the changes to our customer service structure.
If you have an existing booking with us your tickets remain valid. If you need to make any changes, cancellations, or if you have any questions regarding your booking, please contact the respective airline directly.
Please note when speaking with the airline that you must provide your reference number provided by the airline (which can be found on your e-ticket) and not the tripsta reference number.
We are sorry for any inconvenience caused and we thank you for your understanding.
Best regards,
The tripsta team
Спросите мол у Авиакомпании мы вообще не при делах! Супер!
На сегодня подали запрос на аннулирование транзакции но только на рассмотрение Сбер взял 2 недели. Что еще делать я не знаю походу 300$ туту...
Дорогие Туристы! НЕ ПОВТОРЯЙТЕ ОШИБОК МНОГИХ! эТО 100% МОШЕННИКИ! Да возможно какой то процент туристов получает то за что заплатили но вы сами видите уровень клиентского сервиса и уровень наеба...ова!
НЕ ПОЛЬЗУЙТЕСЬ TRIPSTA НИ КОГ ДА!!!